Spring til indhold

Lagt online 22.05.2023, opdateret 24.01.2024

Gentænkning af udfordrende fag

Hvordan kan udfordrende fag kobles til uddannelsens kernefaglighed? Læs mere og se eksempler fra studiemiljøerne her.

Lagt online 22.05.2023, opdateret 24.01.2024

Gentænkning af udfordrende fag

Hvordan kan udfordrende fag kobles til uddannelsens kernefaglighed? Læs mere og se eksempler fra studiemiljøerne her.

Eksempler fra studiemiljøet

Hvordan kan udfordrende fag gentænkes?

Grundlæggende hjælpe- og værktøjsfag skal have uddannelsens faglighed integreret i sig, så det relaterer sig til uddannelsen og bliver meningsfuldt for de studerende. Hvis grundlæggende fag ikke knyttes direkte til uddannelsens kernefaglighed, kan de opleves som mindre meningsfulde, hvilket kan påvirke de studerendes motivation for faget og uddannelsen.

Hvis du vil vide mere

Typisk vil det være studielederens ansvar at tage initiativ til dette, mens det ofte er studienævnet, der er udførende.